2.1 Ar registruodamas BAP juridinį asmenį turiu pateikti du prašymus: registruoti fizinį ir juridinį asmenį?
Juridinį asmenį (įmonę) galite registruoti paslaugų gavėju pateikdami vieną prašymą, jame užpildę savo (fizinio asmens) ir įmonės (juridinio asmens) duomenis. Jeigu pageidaujate, galite iš pradžių užsiregistruoti BAP paslaugų gavėju kaip fizinis asmuo, o vėliau, prisijungę prie BAP, pateikti prašymą registruoti įmonę.
2.2 Kaip galiu užregistruoti juridinį asmenį, kai aš (fizinis asmuo) esu registruotas BAP?
Jūs turite prisijungti prie BAP ir skiltyje „Paslaugų gavėjo registracija“ pateikti registruojamo juridinio asmens duomenis. Paslaugų gavėjo paskyra bus aktyvuota tik po to, kai su Jumis susisieks muitinės atstovas ir paprašys pateikti įgaliojimo kopiją.
2.3 Kokius laukus reikia įvesti pildant prašymą registruoti paslaugų gavėju?
Prašymo formoje būtina įvesti privalomus laukus, pažymėtus žvaigždute (*). Neprivalomi laukai pildomi, priklausomai nuo numatomų naudoti muitinės elektroninių paslaugų. Užsiregistravę BAP, bet kada galėsite koreguoti savo paslaugų gavėjo profilį.
2.4 Kokius papildomus asmenį identifikuojančius duomenis turiu nurodyti teikdamas fizinio asmens prašymą?
Lietuvos Respublikoje suteiktas PVM kodas nurodomas tuo atveju, jeigu jį turite (pvz., esate ūkininkas). EORI kodas arba Asmens profesinės kvalifikacijos patvirtinimo pažymėjimo numeris gali būti įvedami, jei tokie kodai Jums, kaip fiziniam asmeniui, yra suteikti.
2.5 Nesu Lietuvos Respublikos pilietis ir neturiu asmens kodo. Ką turiu nurodyti Asmens kodo lauke teikdamas prašymą registruoti fizinį asmenį?
Asmens kodo lauke galite įvesti užsienio valstybėje suteiktą asmenį identifikuojantį kodą. Jei užsienio valstybė Jums nesuteikia asmenį identifikuojančio kodo, asmens kodo laukelyje galite įvesti paso ar kito Jūsų tapatybę patvirtinančio dokumento numerį. Pateikus prašymą, su Jumis susisieks muitinės atstovas ir paprašys pateikti dokumentų, patvirtinančių nurodytus duomenis, kopijas.
2.6 Kaip man registruoti įmonę paslaugų gavėju, jei negaliu man suteiktų įgaliojimų patvirtinti per Elektroninius valdžios vartus (pvz., nesu įmonės vadovas)?
Jūs privalote turėti įmonės vadovo patvirtintą rašytinį įgaliojimą užregistruoti įmonę paslaugų gavėju ir būti įmonės paskyros administratoriumi. Pateikus prašymą BAP registruoti įmonę paslaugų gavėju, su Jumis susisieks muitinės atstovas ir paprašys pateikti įgaliojimo kopiją.
2.7 Registruodamas paslaugų gavėją nurodžiau klaidingą PVM kodą – kaip ištaisyti?
Patys to padaryti negalite. Adresu ITPC@lrmuitine.lt turite atsiųsti nustatytos formos prašymą (žr. Taisyklių 3 priedą) paslaugų gavėjo paskyroje ištaisyti duomenis, nurodydami registravimo metu nurodytą ir naują PVM kodą. Prašyme turite nurodyti paslaugos gavėjo pavadinimą (arba vardą, pavardę) ir įmonės kodą (arba Naudotojo identifikavimo numerį – RIN).
2.8 Ką daryti, jei įmonė užregistruota paslaugų gavėju, bet administratorius nebedirba įmonėje?
2.9 Pateikiau prašymą registruoti paslaugų gavėju. Kaip sužinoti, ar jau esu užregistruotas BAP?
Jei registravotės per Elektroninius valdžios vartus kaip fizinis asmuo, pateikę prašymą Jūs iškart turėsite prieigą prie muitinės elektroninių paslaugų. Kitais atvejais su Jumis susisieks muitinės atstovas Jūsų prašyme nurodytu el. paštu ir informuos apie registraciją.
2.10 Pateikiau prašymą registruoti įmonę paslaugų gavėju, tačiau prisijungęs gaunu pranešimą „Nėra įmonių, kurioms galite atstovauti“ arba registruotos įmonės nėra atstovaujamų paslaugų gavėjų sąraše.
Tokią klaidą gausite, jei pateikėte prašymą registruoti įmonę ir paskyra nėra aktyvuota. Su Jumis susisieks muitinės atstovas Jūsų prašyme nurodytu e. paštu ir informuos apie įmonės registraciją.